Linh vill bo ensam!

Published 2018-12-11 09:24
Malin Carlson
Har sitter Linh i cafeterian med sina vänner. Image: Malin Carlson.

Linh går på Nacka gymnasium i Sambeteende-programmet. Hon gillar att jobba med politik. Vi har talat om framtidsdrömar och om favoriter. Linh är ganska negativ person men ändå på positivt sätt. Hon är en rolig person och hon skojar mycket. Hon gillar att hänga med sina vänner på fritiden.

Vad heter du?

- Linh.

Hur gammal är du?

- Jag är 17 år.

Hur många syskon har du?

- Jag har 3 halvsyskon två från mammas sida och en från pappas sida.

Varför har du halvsyskon?

- Min mamma och min pappa, de är skilda.

Vad är din favoritmaträtt?

- Min favoritmaträtt är bun cha det är vietnamesisk mat.

Hur många språk kan du?

- Jag kan prata på engelska , svenska och vietnamesiska.

Var kommer du ifrån?

- Jag kommer från Vietnam det ligget typ under Kina.

Hur länge har du bot har i Sverige?

- Fem år.

Vad är din favoritfärg?

- Svart.

Hur är du som person?

- Jag tycker att jag är en ganska negativ person men ändå på ett positivt sätt och ganska rolig så om jag säger någonting till mina vänner som jag tycker är roligt hoppas jag att dom inte fejkar det och skrattar på riktigt.

Vad gör du på din fritid?

- Jag hänger med kompisar, går på bio och tittar på serier och jag lyssnar på musik.

Har du allergisk med nånting?

- Jag har allergisk med alkohol och pollen .

Vad ska du bli i framtiden?

- Jag vet inte jag har inte tänkt på det men jag gillar politik.

Vad som gör dig stressad?

- Skolan typ prov och sånt men också när det är för mycket folk då jag bli jättestressad, i stan eller när man åker tunnelbana då är det jättemycket folk och jag får panik.

Hur agerar du när du är stressad?

- Jag tänker att på utsidan när jag är ganska lugn men på insidan så skriker jag inuti jag tar lugn lite. Jag andas hårdare när jag stressad, och när det liksom när jag går ut men om jag är stressad med skolan och sånt då går jag och lägger mig och sover lite så jag kan lugna ner mig. Jag kan inte jobba om jag är stressad.

Har du någon förebild?

- Jag vill inte låta egoistisk men min förebild är mig själv, ja för att jag hade inte stora förebild när jag växte up och jag har inte en jättebra relation med pappa och mamma.Vi är inte jättenära att jag ser upp till dom så allt som jag har lärt mig och allt som jag går genom har jag hanterat mig själv så jag tänker att det är jag ganska stolt över.
                                                      

Tack för att du var med i samtalet det var kul att höra av dig, Lycka till i framtiden.

References: (1) Linh
Writers
Audio
Photo
Research
Moa Warfheimer
01 Jun
Pupil
Agnes Spak
01 Jun
Pupil
Pixabay
01 Jun
Pupil
Filippa Rosling
01 Jun
Pupil
My own picture
01 Jun
Pupil
Agnes Spak
01 Jun
Pupil
Sofiia Semenova
01 Jun
Pupil
Julia Hedblom
31 May
Pupil
Photographer : Filippa Rosling
31 May
Pupil
31 May
Pupil
Photo taken by me
31 May
Pupil
Amanda
31 May
Pupil
Ellen Wallin
31 May
Pupil
Photo: Elsa
31 May
Pupil
Illustration: Gustav Iggmark
31 May
Pupil
Sahara Elliston
31 May
Pupil
Vera Neovius
31 May
Pupil
19 May
Pupil
19 May
Pupil
Pixabay - Chuotanhls
19 May
Pupil
Bhavyata Nimavat/Pexel
19 May
Pupil
chatgbt
19 May
Pupil
IMAGE: Freepik
19 May
Pupil
Official steam background image
19 May
Pupil
Photo by Julio Melanda from Pexels: https://www.pexels.com/photo/variety-of-baked-and-dessert-foods-on-plates-1448721/
19 May
Pupil
Tiba Gate
08 May
Pupil
Isa Ardelean
08 May
Pupil
Unsplash
18 Apr
Pupil
https://pixabay.com/ro/users/kei_therapeutic_art-26170337/
16 Dec
Pupil
Minna Sidibe Persson
13 Oct
Pupil

WORLD

Freya
10 Jun
Pupil
Moa Warfheimer
01 Jun
Pupil
Agnes Spak
01 Jun
Pupil
Pixabay
01 Jun
Pupil
Filippa Rosling
01 Jun
Pupil
Illustration: Gustav Iggmark
31 May
Pupil
Sahara Elliston
31 May
Pupil
Vera Neovius
31 May
Pupil
19 May
Pupil
19 May
Pupil
Pixabay - Chuotanhls
19 May
Pupil
Bhavyata Nimavat/Pexel
19 May
Pupil
chatgbt
19 May
Pupil